Seit Beginn des Blogs wundere ich mich über den hohen Verbrauch meines Model-Ts. Ich habe schon Verbräuche von bis zu 30 Liter pro 100km gemessen. Mir wurde immer gesagt, dass ein Model-T so um die 15l/100km verbraucht. Zuerst hatte ich den Vergaser in Verdacht. Aber der Wagen fuhr ja ohne Probleme. Dann entdeckte ich, dass der Tank mit Benzin benetzt ist. Da aber kein Benzin runter tropfte, dachte ich, dass kann ja nicht den hohen Verbrauch erklären. Doch kann er! Auf der Rallye der "Oldtimerfreunde Kirkel-Limbach" sind wir 180km an einem Tag gefahren und haben den Tank direkt davor und danach vollgetankt um den Verbrauch zu messen: 16,7 Liter/100km. Diese Verbrauchsmessung ist realistisch, da das Benzin gar nicht die Zeit hatte aus dem Tank zu laufen.
Since the beginning of the blog I'm surprised about the high consumption of my Model-T. I have already measured consumptions of up to 30 liters per 100km. I was always told that a Model-T consumes about 15l/100km. At first I suspected the carburetor. But the car drove without problems. Then I discovered that the tank was wetted with gasoline. But since no gasoline dripped down, I thought, that can not explain the high consumption. Yes it can! On the rally of the "Oldtimerfreunde Kirkel-Limbach" we drove 180km in one day and filled up the tank directly before and after to measure the consumption: 16,7 Liter/100km. This consumption measurement is realistic, because the gasoline did not have the time to run out of the tank.
Bleibt die Frage wo ist der Tank defekt. Kann man ihn noch reparieren oder muss ein neuer gekauft werden. Heute habe ich mich darum gekümmert. Zuerst habe ich ihn gereinigt und die Leckage gesucht. Es ist die Lötstelle des Gewindes, in welche der Benzinhahn geschraubt wird. Leider weiß ich noch nicht, ob die Lötstelle original ist oder bereits repariert ist. Sie ist ungewöhnlich großflächig.
The question remains where is the tank defective. Can it still be repaired or must a new one be bought. Today I took care of it. First I cleaned it and looked for the leakage. It is the soldering point of the thread into which the fuel tap is screwed. Unfortunately I don't know yet if the soldered joint is original or already repaired. It is unusually large.
The tank is quickly removed. Drain fuel, loosen 3 screws and remove the fuel line. The tank can then be lifted out from under the seat.
This part is called Sediment Bowl. If the tank is contaminated, particles are eventually flushed into the bowl and settle there. The principle is the same as in the drain of sinks. The big lever is the stopcock for the petrol. With the upper thread it is screwed into the tank. On the left is the connection for the fuel line and at the bottom you can drain the fuel, maybe also condensation water with the sediments.
This is what the tank looks like inside. I think it is not so bad that it would have to be replaced.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen