Eine Kleinigkeit um die ich mich schon die ganze Zeit kümmern wollte: Die Leerlaufdrehzahl sollte etwas geringer sein. Normalerweise gibt es hierzu eine Schraube am Vergaser. Beim Model-T gibt es auch eine Schrauber am Vergaser, die aber nur der Anschlag zur Begrenzung der niedrigsten Drehzahl ist. Was bei der Konstruktion im Vergleich zu moderneren Autos fehlt ist eine Feder, welche den Vergaser bei nicht betätigen des Gaspedals auf die Leerlaufdrehzahl zurückstellt.
A little something I wanted to take care of all the time: The idle speed should be a bit lower. Normally there is a screw at the carburetor for this. On the Model-T there is also a screw at the carburetor, but this is only the stop to limit the lowest speed. What is missing in the design compared to more modern cars is a spring which returns the carburetor to idle speed when the accelerator pedal is not pressed.
But there is no gas pedal, but a throttle lever on the steering wheel. You have to reset this lever manually to get back to idle speed.
The lever on the steering wheel turns a rod that runs parallel to the steering column and transmits the rotation to a rod. This rod then runs through the motor to the other side of the motor.
There the rod actuates the carburetor.
Here you can see the rod on the right and also the screw to limit the idle speed.
If the idle speed is too high, this is either because the stop screw is screwed in too far or the rod is too short. In this case the rod is too short.
I first bent the bar straight and put it back in.
Now the engine runs at low idle speed.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen